مدیر موسسه ایثار استان زنجان در نشست با اصحاب رسانه عنوان کرد :

آمادگی موسسه فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثار استان زنجان در اجرای طرح پایش سلامت

مدیر موسسه فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثار استان زنجان در نشست خبری روز دوشنبه مورخ ۲۸ آبان ۹۷ عنوان کرد : موسسه ایثار در سال ۱۳۸۵ بنا به دستور رئیس جمهور وقت در سراسر کشور تاسیس شد که بالطبع آن موسسه فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثار استان زنجان نیز در سال ۸۶ آغاز به کار کرد که در حال حاضر یکی از موسسات فعال در زمینه فرهنگی و ورزشی است .

ساخت و ساز مجتمع فرهنگی ورزشی و توانبخشی این موسسه که وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران است در سال ۱۳۸۸ پس از طی مراحل اداری به مرحله عملیاتی رسید و سفت کاری آن در سال ۱۳۹۰ پایان یافت ، هرچند مرکز توانبخشی آن بدلیل مشکلات متعدد که یکی از آنها تامین اعتبار است کماکان نیمه تمام مانده ولی اقدامات خوبی در بخش فرهنگی ورزشی این موسسه در حال انجام است و یقیناً اضافه شدن مرکز توانبخشی به این موسسه علاوه بر ارائه خدمات بهتر و مطلوب تر به همشهریان علی الخصوص جانبازان و ایثارگران معظم ، می تواند در رشد و رونق این موسسه نیز موثر باشد .

رحیمی، مدیر موسسه فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثار استان زنجان، موسسه ایثار استان زنجان را در سه بخش فرهنگی ورزشی و توانبخشی معرفی کرد و افزود بخش فرهنگی موسسه با مساحتی بالغ بر ۴ هزار متر مربع شامل سالن مهد ، گالری هنری ، اتاق سمینار ، آمفی تئاتر ، کارگاههای هنری و موسیقی است .

وی ادامه داد : بخش ورزشی این موسسه ۱۷۰۰ متر مربغ مساحت دارد که شامل استخر ، سالن چندمنظوره ورزشی ، زمین چمن مصنوعی و سالن دارت است و این بخشها در زمینه های متعددی از قبیل : فوتسال – والیبال – تنیس روی میز – آمادگی جسمانی – ایروبیک – دارت و تیروکمان فعالیت دارد .

وی با بیان اینکه مرکز توانبخشی این موسسه هنوز تکمیل نشده است اظهار کرد : این بخش شامل ۶ هزار و پانصد متر مربعی است که دارای پارکینگ – سالن ژیمناسیوم – حرکات تعلیقی – رستوران و بخشهای پرستاری – هیدروتراپی و … است .

مدیر موسسه فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثار استان زنجان ، کانون فرهنگی شاهد را یکی از فعالترین کانوهای استان معرفی کرد و افزود : کانون فرهنگی شاهد زیر مجموعه موسسه ایثار است که در آن کلاسهای متعددی از قبیل کلاس زبانهای خارجه – قرآن کریم – ریاضی – چرتکه  – نقاشی – پیش دبستانی و باشگاه بدنسازی برگزار می شود که تمامی این کلاسها دارای مجوز رسمی از آموزش و پرورش می باشد .

رحیمی با اشاره به تعامل و همکاری موسسه ایثار با بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای خدمات دهی مطلوب و شایسته به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران خاطرنشان کرد ، موسسه فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثار علاوه بر خدماتی که به عموم شهروندان زنجانی ارائه می دهد ، خدمات ویژه از قبیل سانسهای رایگان و یا تخفیف های ویژه برای جامعه خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در نظر می گیرد ، البته این خدمات تا زمانی که مرکز توانبخشی فعال نشود صرفا محدود به خدمات فرهنگی و ورزشی است و با راه اندازی این مرکز گستره ارائه خدمات نیز افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به طرح پایش سلامت بعنوان یکی از اقدامات موسسه ایثار در استان اضافه کرد : طرح پایش سلامت شامل پرستاری و ویزیت در منزل است و برای راحتی جانبازان عزیز طراحی شده و در برخی از استانها در حال انجام است، موسسه ایثار استان نیز قصد دارد این طرح را در استان زنجان عملیاتی نماید که نیازمند اخذ مجوزهای لازم است و با توجه به مکاتباتی که با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان صورت گرفته و جلساتی که با معاونت بهداشت و درمان انجام شده ، این موسسه آمادگی خود را برای انجام این طرح اعلام کرده است .

رحیمی با تاکید بر اینکه استخر دریادلان در سال جاری  بعنوان استخر نمونه استان انتخاب شده است افزود : در راستای ارائه خدمات هرچه بهتر ، موسسه فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثار قصد ارتقاء خدمات خود را دارد، لذا در نظر دارد با همکاری بخش خصوصی، اقدامات خوبی از قبیل راه اندازی بخش وی آی پی استخر انجام دهد .

و در پایان رحیمی ضمن آرزوی سلامتی و توفیق برای جانبازان معظم شهدا و ایثارگران آنها را موجب برکت و سربلندی استان و سرزمین سرافراز ایران خواند .